Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 34 PP op Hydro/Mapito incl foto`s

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekverslag 34 PP op Hydro/Mapito incl foto`s

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ben gestart met 34 PP`tjes op Hydor/Mapito onder 3x 600watt EVSA. Ik zal elke week mijn kweekverslag updaten.

Setup:
    10x witte bak
    10x zwarte bak
    1x vlotter (gaat in de zwarte bak, gekoppeld tuinslang naar Voedings VAT)
    1x Voedingsvat 150ltr
    2x luchtpomp (samen 2400ltr per uur) incl tijdschakelaar
    3x 600watte lampen, EVSA (opvolger vd VSA) incl 2x tijdschakelaar
    geen geluid, veel lichter, 30% meer lumen, langere levensduur, veel veiliger in tegenstelling vd voorloper (VSA). ben daar zeer blij mee).
    1x luchtcirculatie incl dimmer
    verse buitenlucht wordt naar binnen gezogen door een Ventilator (425m3) aangesloten aan een 125mm PVC buis rond 2mt lengte. PVC buis is voorzien van gaten, voor `t verdelen van verselucht over de kweekbakken.
    1x Koolstoffilter -luchtzuivering incl dimmer
    Can koolfilter 1400m3 - Box hout 1000m3 (niet zeker) incl dimmer. (Ik test deze door aan de dimmer te draaien zodat ik mijn zwart/wit folie langs de zijkant naar binnen ziet komen.
    1x Elek kachel 1200watt incl thermostaat en tijdschakelaar
    kachel zal de kweekruimte op temperatuur houden als de lampen uit zijn.
    PH & EC meter Canna

-Rondom kweekruimte (ongeveer 21m3) zwart/wit folie.
    -Veel natte handoeken om de LV zoveel mogelijk hoog te houden.

Voeding:
    Ik gebruikte altijd de Aqualogic lijn (altijd goede resultaten mee gehaald) maar ik ga over naar de Atami lijn
    -wortelstimulator (aqualogic)
    -A/B Hydro Atami
    -Cannazym (enzymen)
    -Booster & Bloeistimulator Atami
    Als extra toevoeging Topbooster (House & Garden) en Plant vitality Plus (B.A.C)
    en PH- PH+

Medium:
    Mapito oud en Mapito Nieuw (schone mapito) Op dit moment heb ik nog oude mapito in 8 kweekbakken zitten en in 2 kweekbakken schone mapito (kan ik mooi gelijk het verschil zien) Ik stap langsamerhand over op schone mapito.
    schone mapito = kan beter PH waarde vast houden, check foto`s voor voorbeeld.

kweekschema:
    Ik kweek al een aantal jaren met het Aqualogic Voedingsschema. Tot nu toe altijd mooie resultaten gehad, op zowel PP & Bubbels & NL ..

Groeifase: (max 6 dagen, afhankelijk grote stek) lampen 18/6

Wortelstimulator 300cc - A/B voeding tot 1.1 tot 1.4 EC
    PH 5.7 (tijdens de hele kweek rond de 5.7)
    EC 1.2
    (begin)
    LV (luchtvochtigheid) week: 1,2,3,4,5 probeer ik boven de 60% houden en daarna ga ik terug na 40% tot 30%

Bloeifase: lampen 12/12
    week1) 225cc booster - 34,5cc enzymen - A/B voeding tot 1.1 tot 1.5
    week2) 150cc booster - 75cc enzymen - 34,5cc bloei - 75cc wortelstimulator - A/B voeding tot 1.5 tot 1.7
    week3) 150cc booster - 75cc bloei - 34,5cc enzymen - A/B voeding tot 1.7 tot 1.8
    week4) 225cc booster -150cc bloei -34,5cc enzymen - A/B voeding tot 1.9 tot 2.0 - toevoegen Topbooster
    week5) 225cc booster -225cc bloei -75cc enzymen - A/B voeding tot 2.0 tot 2.1 - toevoegen Topbooster
    week6) Deze week gebruiken voor het schoonspoelen maw 1 volle vat van 150ltr + 375ml enzymen en PH waarde op 5.3 en in het kweeksyteem laten circuleren.
    week7 + week8) 150cc booster - 162cc bloei -75cc enzymen - A/B voeding tot 2.5 tot 2.6 - toevoegen Topbooster

laatste 4 dagen met schoonwater spoelen met PH waarde van 5.4 in het VAT .

Mijn ervaring met Mapito spoelen:
    Na elke oogst ga ik de mapito spoelen wat natuurlijk een K- klus is.... zo doe ik het:
    -speciekuip vullen met water en PH op 5.2 zetten
    -1 kweekbak met mapito in de speciekuip leeg gooien
    -Goed door elkaar husselen en PH en EC meten (PH 5.3 <mapito> EC 1.2) EERST altijd je EC goedzetten dan je PH
    -EC te hoog? vervuild water met de emmer eruit halen en schoon water erin.
    -PH te hoog? PH- erbij doen
    -Goed door elkaar husselen en PH en EC meten
    -Als de PH en EC goed staan ongeveer 15 min laten weken en dan weer meten.
    -Vervolgens mapito met de hand uit de speciekuip halen en uitknijpen om deze vervolgens weer te doen in de kweekbakken. (ben je dus wel even zoet mee)

Mijn ervaring met LV (luchtvochtigheid):
    In de begin fase (1e week tot 5e week probeer ik de LV zo hoog mogelijk te krijgen en vast te houden.. dit is soms wel een uitdaging!!
    Bij mij spelen een aantal factoren mee, zoals temperatuur, afzuiger en de grote van mijn kweekruimte. Deze factoren hebben ook invloed op mijn LV.
    Als de temperatuur stijgt, daalt de LV !! Zet ik mijn afzuiger harder om mijn temperatuur te laten dalen, dan daalt ook mijn LV..
    Om toch mijn LV op de juiste waarde te krijgen (ongeveer 70%LV) gebruik ik gewoon veel natte handoeken, dit werkt voor mij het beste. Ik heb mistmakers en luchtbevochters gebruikt maar hebt daar geen goede ervaringen mee.. het kost geld (ook stroom) en heeft onderhoud nodig. Natte handoeken werken voor mij het beste, ik hang een aantal handoeken op en wat tussen de kweekbakken neerleggen om zo de juiste LV te krijgen. Ik moet wel elke dag de handoeken goed nat maken.

Mijn ervaring met...: wordt vervolgd!!

---------------------------------------------------------------------------------

Voordat de stekken in de mappito worden gezet worden ze eerst bespoeid met Plant vitality Plus (B.A.C) daarna gelijk in de mapito zetten.

Start week 1 bloeifase 19.2.2011 tijd 21.00
    34 PP Stekken zijn in de mapito gezet. EC 1.2 - PH 5.8 - LV 70% -Temp 25
    2 van de drie lampen staan aan (tot dat de stekken goed zijn aangeslagen)
    Watergeefsysteem geeft voeding continue als de lampen aan gaan. De eerste/tweede week geef ik elke dag nog voeding (uit het vat) met de gieter extra erbij.

---------------------------------------------------------------------------------

Zo mijn volgende update zal de 26ste zijn!!
    Tip`s en suggesties zijn altijd welkom...
    See you soon
    Thunderbird
    Attached Files
    Last edited by thunderbird; 30 March 2011, 21:38.

Re: Kweekverslag 34 PP op Hydro/Mapito incl foto`s

Ziet er goed uit. Ik ben heel benieuwd naar je verslag. Succes!

GrZ Quattro

Comment

Mooie opstelling heb je daar.

Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat groeien en bloeien bij jouw.

Ga je volgen!!!

Grtz

Comment

Nette opstelling ThunderB!!

Kzou persoonlijk de jasjes van de dames uittrekken..dan kunnen ze ook via de zijkant van het stekblokje je mapito inkruipen...

Blijf je zeker volgen!! En doe je best!

Peace!
        sigpic

Comment

mooi man ga zeeker volgen ze zuk 6 met je kweek he

Comment

Netjes hooor...

Je hebt er nog een volger bij

ben benieuwd

Comment

mooi systeemgaa je zeker volgen.

Comment

Natures Finest@ De jasjes vd dames heb ik uitgetrokken.. Thx

See you soon
                Thunderbird

Comment

Ziet er goed uit. Veel succes met je kweek.
                  Let us learn!

Ook sterkte met het bijhouden van je kweekversag.

GR TQ

Comment

Ga je ook volgen,dan kan ik nog wat leren.
                    Gzz

Comment

heey
                      Blijf je zeker volgen! ziet er goed uit
                      en dan kan ik nog wat leren gege

Gr Malavira
                      [center][IMG]http://i53.tinypic.com/10ic5et.jpg[/IMG]

Weeed [/center]

Comment

UPDATE!!! wk/1 bloei_ Kweekverslag 34 PP op Hydro/Mapito incl foto`s

UPDATE!!! WK/1 BLOEI FASE

Hallo allemaal,
                        Na mijn start van 1 week geleden zijn de dames goed aangeslagen. Ze zijn wat paars aan de onderkant, zal door wat stress komen waarschijnlijk. Maar ik maak me geen zorgen, komt allemaal goed (ze kunnen wel wat hebben)

Hieronder mijn verslagje of update what ever...

Tot mijn verbasing zijn ze ALLEMAAL AANGESLAGEN, hiephiephoera!! We gaan dus de goede kant op... Normaal heb ik twee of drie dames die uitvallen. Deze haal ik uit de kweekbakken en gooi ze weg.

Ik heb vrijdag jl de 3de lamp (de middelste EVSA ) aangezet. Nu branden er 3x600watt op 12/12. Temperatuur is nu flink omhoog gegaan..z`n 30 graden. Deze Temperatuur zal in de loop van de weken ( (door de afzuiger en de Buitenlucht ventilator op te schroeven) om laag gaan. Op dit moment krijgen de dames voldoende water/voeding en is de LV Prima! zo`n 70%. De afzuiger staat op zijn zachts, anders zal dit invloed hebben op mijn LV

PH = 6.0 (eigenlijk te hoog) meting: kweekbakken
                        De PH waarde in het VAT is 5,4% .. hiermee corrigeer ik langzaam het systeem.

- pH onder 5.2 dan verbranden de haarwortels.
                        - pH boven 6.5 dan wordt er geen voeding opgenomen.

EC = 1.2 (PRIMA!!)

LV = rond 70% (dmv veel handoeken nat maken en ophangen, op de grond neerleggen en tussen de kweekbakken neerleggen tot dat ik de juiste LV bereikt van ongeveer 70%.

De luchtpompen staan nu ook op 12/12 (gaan aan op het moment als de EVSA aan gaan en gaan weer uit als de EVSA ook uit gaan)

Ik heb ook nog vrijdag jl wederom de Dames besproeid met "Plant vitality Plus (B.A.C)

Vandaag ook een nieuw VAT (150ltr) aangemaakt. PH op 5.4% en EC op 1.2 gezet. PH waarde zal ik morgen nogmaals moet corrigeren omdat deze altijd weer wat omhoog kruipt. Morgen zal ik mijn systeem tot de 50% leeg laten lopen en daarna mijn kraantje aan het VAT open zetten (deze laat ik ook altijd openstaan) zodat deze het systeem weer kan vullen.

Elke dag ga ik sowieso de handdoeken nat maken voor de LV en de kweekruimte en de damens controleren. En nog even elkedag wat water/voeding met de hand bij geven.

Zo mijn volgende update zal de 5/4 zijn!!
                        Tip`s en suggesties zijn altijd welkom...
                        See you soon
                        Thunderbird

IMG_0339kl.jpgIMG_0347.jpgIMG_0357kl.jpgIMG_0351kl.jpg
                        IMG_0346kl.jpgIMG_0353kl.jpgIMG_0343kl.jpgIMG_0342kl.jpgIMG_0340kl.jpg
                        Attached Files

Comment

Lekker bezig ThunderB,

Om die schommeling van je PH tegen te gaan heb ik nog wel een tip voor je. Verlaag je PH naar de 5.0 en verhoog deze hierna met een PH+ van B.A.C. tot de desgewenste waarde. Hierna zal je de waarde in je vat niet meer veranderen. Heeft te maken met Bicarbonaat..stofje in het water ofsow
                          Komt je verse lucht van buiten of andere ruimte ?

GreetZ
                          sigpic

Comment

Natures Finest@ bedankt voor de tip! PH+ van B.A.C. zal ik zeker kopen en proberen... Ik had het hiero op de forum al gelezen.
                            Verse lucht komt van buitenaf ivm schone O2 en nog een voordeel,, het koelt ook mijn kweekruimte en zorgt voor genoeg verse luchtstroming in mijn kweekruimte.

au revoir!

Comment

Aight, dan komen je paarse steeltjes waarschijnlijk van de kou val op je plantjes aangezien je vrij laag inblaast..zou zelf stuk hoger hangen! Maar goed vele wegen die naar Rome leiden en de jou is er zeker ook 1 van!
                              Keep up the good work!!

Peace!
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X